دندانپزشکان اطفال چه می کنند؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده


اولین مراجعه به مطب دندانپزشکی کودکان و اطفال برای معاینه کودک معمولاً زمان زیادی نمی برد و اقدامات درمانی بسیار کمی را شامل می شود. این ملاقات به کودک شما این فرصت را می دهد که با پزشک خود به روشی غیر تهدیدآمیز و دوستانه ملاقات کند. برخی از دندانپزشکان ممکن است از والدین بخواهند که روی صندلی دندانپزشکی بنشینند و در حالی که دندانپزشک کار خود را انجام می دهد، کودک خود را در آغوش بگیرند. گاهی اوقات از والدین خواسته می شود که بخشی از زمان ویزیت را در محل پذیرش بگذرانند تا رابطه دوستانه و صمیمی بین کودک و دندانپزشک برقرار شود.

در طول معاینه، دندانپزشک اطفال تمام دندان های کودک شما را از نظر وجود پوسیدگی معاینه می کند. همچنین چینش صحیح دندان های کودک را بررسی می کند و هرگونه مشکل احتمالی در لثه، فک یا بافت های دهان را بررسی می کند. در صورت شناسایی، متخصص دندانپزشکی یا بهداشتی هر دندان را به طور کامل تمیز می کند و تعیین می کند که آیا دندان ها به فلوراید نیاز دارند یا خیر. همچنین آموزش های لازم را به والدین در مورد اصول مراقبت از بهداشت دهان و دندان برای کودکان ارائه می دهد. او همچنین در مورد مسائل مربوط به رشد مراقبت های دندانی بحث می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد.

 

اولین مراجعه به دندانپزشکی اطفال در اصفهان چه زمانی باید باشد؟


در 6 ماه اول زندگی کودکان، دندان های آنها شروع به رشد می کند و در سن 7-6 سالگی باید این دندان های شیری بیفتند و با دندان های دائمی جایگزین شوند. به گفته برخی از دندانپزشکان اطفال، کودکان باید از 1 تا 6 ماه اول زمانی که اولین دندان در می آید معاینه شوند.اما در کل اگر مشکلی برای دهان و دندان کودک وجود دارد بهتر است از ۴ سالگی کودک را برای اولین بار نزد دندانپزشک اطفال ببرید در ۶ سالگی حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و گاز گرفتن کودک و روند اولین دندان دائمی. از آن به بعد مراجعه منظم به دندانپزشک به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه تا یک سال بستگی دارد.

 

دندانپزشکی کودکان چیست؟


دندانپزشکی اطفال یا پدودنتیکس متخصصان بهداشت دهان و دندان کودکان هستند. این دندانپزشکان به درمان انواع بیماری های دندانی در نوزادان، کودکان و نوجوانان می پردازند. امروزه بسیاری از کودکان در معرض بیماری های مختلف دهان و دندان قرار دارند و پوسیدگی دندان در آنها بسیار شایع است. دندانپزشکان کودکان تکنیک های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به کودکان آموزش می دهند. دندانپزشکی کودکان بهترین انتخاب برای رفع نیازهای دهان و دندان کودک و دادن اطلاعات لازم به والدین است.

 

وظایف دندانپزشک اطفال در برخورد با کودک چیست؟

کار با کودکان به خصوص آنهایی که درد دارند کمی سخت است. کودکان نوسانات خلقی دارند و رفتار آنها کاملاً متفاوت از حالت عادی است. دندانپزشکان باید صبر زیادی از خود نشان دهند و تکنیک های موثری برای رسیدگی به کودکان و از بین بردن درد آنها داشته باشند. به همین دلیل، دندانپزشکان اطفال برای هر کودک با توجه به شرایط خود، تکنیک های مدیریت رفتار خاصی را در نظر می گیرند.

در ابتدا دندانپزشک در مورد رفتار، ترس و سلامت دندان های کودک با والدین صحبت می کند. او باید والدین را از مراحل مربوط به عمل دندانپزشکی کودکان آگاه کند. همچنین باید از آنها بخواهد که ذهن کودک را در مورد این روش آماده کنند. دندانپزشکان اطفال و کودکان برای درمان موثر و کارآمد کودکان باید با یکدیگر رابطه قوی داشته باشند.





:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: